سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تهران یا استانبول ؟

قیمت رستوران و غذا در استانبول و تهران

در ابتدا باید این نکته جالب را به شما عزیزان عرض کنیم که هم مردم ایران و هم کشور ترکیه علاقه زیادی به خوردن غذا دارند و تنوع فرهنگ غذایی دو کشور زیاد است. مقایسه شاخص قیمت عمومی رستوران های تهران نسبت به استانبول نشان می‌دهد که میانگین عمومی قیمت رستوران ها در تهران کمتر از استانبول می‌باشد؛ اما در مورد قیمت مواد غذایی و خوراک سطح قیمت ها حدود 7 درصد کمتر از تهران است.

قیمت رستوران  و غذا در استانبول و تهران
قیمت رستوران  و غذا در استانبول و تهران 2

مقایسه هزینه حمل و نقل عمومی استانبول و تهران

حمل و نقل عمومی از اصلی ترین فاکتورهای توسعه شهری محسوب می‌شود که با وجود رشد خوب خطوط حمل و نقل عمومی در شهر تهران، آمارها نشان می‌دهد که سطح هزینه های عمومی استانبول نسبت به تهران پایین‌تر می‌باشد. این یعنی مردم ترکیه و گردشگران هزینه کمتری بابت استفاده از حمل و نقل عمومی در استانبول می پردازند.

https://tourscaner.ir/istanbul-tours-from-tabriz/

مقایسه هزینه حمل و نقل عمومی استانبول و تهران
مقایسه هزینه حمل و نقل عمومی استانبول و تهران 2

قدرت خرید مردم در تهران و استانبول

با وجود آنکه میانگین درآمد مردم تهران نسبت به شهر استانبول بیشتر است اما قدرت خرید مردم در شهر استانبول بیشتر از تهران است که این علت را می‌توان در عوامل مختلفی از جمله تورم، سطح قیمت مواد اولیه و... دنبال کرد.

قدرت خرید مردم در تهران و استانبول
قدرت خرید مردم در تهران و استانبول 2

تعداد فرودگاه های استانبول و تهران

در شاخص تعداد فرودگاه های بین المللی، دو شهر تهران و استانبول برابر هستند. هر دو شهر دارای دو فرودگاه اصلی می باشند. فرودگاه جدید استانبول و فرودگاه آتاتورک به عنوان مقصد اصلی تمام پروازهای داخلی و بین المللی در تور استانبول هستند. فرودگاه مهرآباد و فرودگاه امام خمینی نیز دو مقصد اصلی پروازهای داخلی و خارجی به ایران در تهران هستند.

تعداد فرودگاه های استانبول و تهران
 2تعداد فرودگاه های استانبول و تهران

میزان محبوبیت تهران و استانبول از نظر گردشگران خارجی

دو شهر تهران و استانبول جاذبه های گردشگری فراوانی دارند. از جاذبه های تاریخی و فرهنگی تا تفریحات و سرگرمی های مختلف جزو ویژگی های مثبت دو شهر می باشد. جالب است بدانید دو شهر از نظر محبوبیت گردشگری در سطح یکسانی قرار دارند. همانطور که ایرانیها و گردشگران دیگر علاقه زیادی برای خرید تور استانبول دارند؛ بسیاری از گردشگران خارجی نیز تمایل دارند از تهران بازدید کنند چون ایران جزو کشورهای ارزان برای سفر محسوب می شود.

میزان محبوبیت تهران و استانبول از نظر گردشگران خارجی
میزان محبوبیت تهران و استانبول از نظر گردشگران خارجی 2


تور استانبول سخن فاینداتور
با وجود تمام تفاوت ها و شباهت هایی که بین شهر استانبول و تهران وجود دارد، باید اعتراف کنیم که این دو شهر زیبا مقصد گردشگران هستند. همان قدر که ایرانیها دوست دارند تور استانبول ارزان را خریداری کنند به همان میزان نیز تمایل دارند با خرید تور تهرانگردی تفریحات جذاب و ارزان پایتخت را تجربه نمایند.
شما چه مواردی دیگری را در مورد شهر استانبول و تهران می دانید؟
اگر قرار باشد ارزان سفر کنید ترجیح می‌دهید به استانبول سفر کنید یا تهران؟