سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نفت با احتیاط OPEC از رشد تقاضا به بالاترین سطح از سال 2018 رسید

 

معاملات آتی جهانی برنت با 76.18 دلار بسته شد در حالی که نفت خام وست تگزاس اینترمدیت به 74.05 دلار افزایش یافت - بالاترین میزان بسته شدن برای هر دو از اکتبر 2018 است.

قیمت نفت در روز جمعه به بالاترین حد خود از اکتبر 2018 صعود کرد و هر دو معیار را برای پنجمین هفته متوالی افزایش داد ، زیرا انتظار می رود رشد تقاضا از عرضه بیشتر شود و اوپک + محتاطانه در بازگرداندن نفت خام بیشتر به بازار از ماه آگوست به بعد باشد.

معاملات آتی برنت با 62 سنت یا 0.8 درصد افزایش به 76 دلار و 18 سنت در هر بشکه رسید ، در حالی که نفت خام ایالات متحده وست تگزاس اینترمدیت (WTI) با افزایش 75 سنت یا 1.0 درصد به 74.05 دلار رسید.


این بالاترین میزان بسته شدن هر دو معیار از اکتبر 2018 بود و هر دو قرارداد را بیش از 3 درصد برای هفته افزایش داد.

ادوارد مویا ، تحلیلگر ارشد بازار در OANDA ، گفت: "قیمت های نفت خام با چشم انداز بهبود تقاضا افزایش یافته و بیش از انتظارات بازار همچنان تنگ خواهد ماند زیرا اوپک + احتمالاً فقط افزایش کمی در تولید در نشست وزیران 1 ژوئیه خواهد داشت."

همه نگاه ها به سازمان کشورهای صادرکننده نفت ، روسیه و متحدان است - با هم اوپک + نامیده می شوند و قرار است در اول ژوئیه دیدار کنند تا در مورد کاهش بیشتر کاهش تولید خود از ماه آگوست بحث کنند.

استفان برناک از واسطه نفتی PVM گفت: "گروه تولیدکننده فضای کافی برای تقویت تأمین بدون از بین بردن روند نزولی سهام نفت دارد ،".

از نظر تقاضا ، فاکتورهای اصلی OPEC + که باید در نظر بگیرند رشد قوی در ایالات متحده ، اروپا و چین است که با ایجاد واکسن کرونا ویروس و بازگشایی اقتصاد تقویت می شود ، به گفته تحلیلگران که با افزایش موارد COVID-19 مقابله کردند شیوع در مکان های دیگر.

چشم انداز تحریم های ایران برداشته شده و به زودی تعداد بیشتری از نفت آن به بازار وارد می شود ، کمرنگ شده است ، به گفته یکی از مقامات آمریکایی اختلافات جدی بر سر موضوعات پیرامون انطباق تهران با توافق هسته ای 2015 همچنان وجود دارد.

آنتونی بلینکن ، وزیر امور خارجه آمریکا روز جمعه گفت ، عدم توافق موقت بین ناظر هسته ای سازمان ملل و ایران در زمینه نظارت بر فعالیت های اتمی ، نگرانی جدی است که به تهران ابلاغ شده است.

این آژانس روز جمعه اعلام کرد ، ساعاتی پس از هشدار واشنگتن مبنی بر عدم تمدید آن برای تلاش برای احیای توافق هسته ای 2015 ایران ، ایران به هیئت نظارت هسته ای سازمان ملل در مورد تمدید توافقنامه پولی که یک شب منقضی شده است ، پاسخی نداده است.

تحلیلگران ClearView Energy Partners LLC در گزارشی گفت: "اگر توافق ایران تا اول ژوئیه حاصل نشود ، ما پیش بینی می کنیم که اوپک + به تعیین سهمیه ماه به ماه بازگردد و در جلسات هفته آینده افزایش تولید متوسط ??در ماه آگوست را اعلام کنیم."

 

در همین حال ، طبق گفته شرکت خدمات انرژی Baker Hughes Co. ، تعداد سکوهای نفتی ایالات متحده ، شاخص اولیه تولید آینده ، یک هفته کاهش یافت و به 372 سکوی نفتی رسید. علیرغم آن کاهش اندک ، تعداد دکل ها در ژوئن 13 افزایش یافت - دهمین افزایش ماهانه - و در سه ماهه دوم 48 افزایش یافته است ، سومین افزایش سه ماهه متوالی آن.