سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آموزش تصویری شرکت در لاتاری امسال آمریکا

زمان شرکت و ثبت نام در لاتاری 2021 – 2022

شروع ثبت نام لاتاری امسال ( گرین کارت آمریکا ) از پنجشنبه 10 مهر تا 14 آبان 1399 میباشد.

بعد از بررسی جزییات این اطلاعیه جدید میتوان گفت که امسال هیچ تغییر مهمی نسبت به شرایط پارسال داده نشده و همه شرایط و اندازه عکسها و مقررات مورد درخواست و مشخصات لازمه شرکت در این لاتاری مجانی: مثل پارسال است.

برای شرکت/ثبت نام در این قرعه کشی نیازی به داشتن پاسپورت و گذرنامه نیست و پاسپورت و گذرنامه فقط وقتی لازم است که بعد از برنده/select شدن, به شما تاریخ مراجعه به سفارت برای یک مصاحبه حضوری ساده و فرمالیته برای اثبات مدارک شناسایی/پزشکی/شغلی یا تحصیلی و سو پیشینه و یک حداقل پول یا ضمانت مالی برای سال اول زندگی در امریکا و  گرفتن ویزا داده میشود.

 

تنها شرط شرکت در این لاتاری : داشتن معادل دیپلم دبیرستانی (سال 12)، و یا دو سال سابقه کار مفید در طی 5 سال اخیر در یکی از مشاغلی است که نیاز به دو سال آموزش یا تجربه داشته و آن شغل مورد تأئید وزارت کار آمریکا باشد.

– گفته شده “معادل” دیپلم 12 ساله ی دبیرستانی امریکا باید باشه.یا این که در 5 سال گذشته 2 سال سابقه کار در زمینه ای داشته باشن که نیاز به دوسال آموزش یا تجربه در اون زمینه داشته باشه (البته در زمینه ای که مورد تأیید وزارت کار آمریکا باشه). .. شما میتونید از وزات علوم در ایران( معاونت تحصیلات متوسطه در خیابان طالقانی-تهران و یا اداره کل آموزش پرورش کشور در تهران ) برای معادل-سازی یا ارزیابی اش سوال کنید ببینید مدرک فعلی شما ایا معادل دیپلم 12 ساله ی دبیرستانی امریکا هست یا نه….یا اینکه ثابت کنید در 5 سال اخیر 2 سال “سابقه شغلی” داشته اید..مثلن تمام شغلهای فنی قابل قبولند…(برای مطالعه و اطلاعات دقیقتر و بیشتر در باره مشاغل مورد تایید برای لاتاری- فقط کسانی که حداقل 12 سال تحصیل /دیپلم 12 ساله دبیرستانی ندارند– لطفن به پایین این صفحه مراجعه کنید).
باید .همیشه “موقع ثبت نام در لاتاری” این شرایط را داشته باشید (نه “بعد از قبولی”..) …

کسانی که دارای مدرک دیپلم 11 ساله فنی و حرفه ای یا کارو دانش و فوق دیپلم هستند و قصد دریافت نامه معادل سازی فوق دیپلم با پیش دانشگاهی دارند اطلاعاتی در این لینک هست که با مسئولیت خودتون بخوانید.

– برای این لاتاری  شرایط سنی وجود ندارد. هر شخص فقط می تواند یک فرم به نام خود پر کند و زن و شوهرها می توانند هر کدام یک فرم جداگانه ارسال کنند و بدین ترتیب شانس آنها دو برابر خواهد شد.

عکس و نام و محل تولد تمام فرزندان و فرزند خوانده های مجرد زیر 21 ساله هم در هر دو فرم باید ذکر و اضافه شوند حتی اگر با والدین شان زندگی نمی کنند و جدا هستند و مایل به مهاجرت به امریکا هم نیستند.