سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ناکامی تورهای خارجی در برابر تورهای داخلی

درچند سال اخیر با افزایش قیمت تورهای خارجی و گران شدن نرخ پرواز و خدمات گردشگری تقاضای مسافران و دوستداران سفر برای برگزاری تورهای داخلی و ایران‌گردی بیشتر و

بیشتر شد.

 

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام توراسکنر، با بررسی سایت تعدادی از آژانس‌ها و شرکت‌ها مانند آنیل پرواز – لست سکند – مسافران و توراسکنر متوجه این موضوع خواهید شد که تنوع تورهای داخلی آن‌ها به‌مراتب بیشتر از سال‌های گذشته شده تا جایی که بخش ویژه‌ای را به‌عنوان تورهای ایران‌گردی اختصاص داده‌اند.

 

بداقبالی توهای هوایی و زمینی خارجی:

استقبال از تورهای خارج از کشور مانند تور آنتالیا رو به کاهش است، زیرا درگذشته علاوه بر ارزان بودن تور آنتالیا در مواقعی به‌صورت آفری و لحظه آخری با تخفیف‌های چند درصدی اقشار مختلف جامعه وسوسه می‌شدند تا به آنتالیا سفر کنند اما اکنون ترجیح می‌دهند به سفرهای داخلی بروند.

البته ناگفته نماند در این میان مسافرانی هستند که بنا به شرایط کاری خود می‌بایست سالانه چندین بار به کشورهای مختلف مانند دبی سفر کنند و با گران شدن قیمت تور دبی همچنان به سفرهایشان ادامه می‌دهند ولی همیشه به دنبال تور دبی ارزان می‌گردند.

در این میان مسافران زیادی هستند که به‌جای استفاده از تورهای هوایی، از تورهای زمینی استفاده می‌کنند. یکی از مقاصد زمینی پرتردد خارجی، تور زمینی ارمنستان بوده که قیمت ارزان‌تری نسبت به تورهای هوایی دارد، اما با این‌ حال بازهم فقط برخی از مسافران این نوع تورها را رزرو می‌کنند و اکثراً مایل‌اند که تورهای داخلی را خریداری کنند.

تنوع تورهای داخلی:

روزهای پرواز همدان به مشهد

 تور مشهد، تور کیش و تور قشم که قبلاً هم پرتردد بودند اما اکنون تورهای دیگری مانند تور شیراز، سرعین، تور یک‌روزه شمال، تور اصفهان، تور چابهار، تبریز، کردستان نیز مورد استقبال بسیاری از مردم قرارگرفته است.

شاید یکی از دلایل ناکامی تورهای خارجی در ایران شعار سال رونق و تولید ملی است که موجب گشته مردم به حمایت از صنعت گردشگری ایران، تورهای داخلی را بیشتر خریداری کنند و باعث رونق این صنعت مهم در کشور شوند. حتی در این میان سایت‌هایی مانند tourscaner.ir با معرفی جاذبه‌های گردشگری ایران و انتشار و تبلیغات در فضاهای مجازی با پذیرش توریست‌های خارجی علاوه بر رونق گردشگری باعث ارزآوری به داخل کشور نیز شده‌اند.

منبع : https://www.isna.ir/news/98051507828/%D9%86%D8%A7%DA%A9%D8%A7%D9%85%DB%8C-%D8%AA%D9%88%D8%B1%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AE%D8%A7%D8%B1%D8%AC%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%D8%A8%D8%B1-%D8%AA%D9%88%D8%B1%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AF%D8%A7%D8%AE%D9%84%DB%8C